Skip to main content

SoMe

Bliv synlig online med en Social Media strategi

Hvis du ikke er online, eksisterer du ikke. Vil du have succes som virksomhed, er det nødvendigt at have en SoMe strategi. Næsten 3 milliarder mennesker verden over bruger sociale medier. I Danmark har næsten 2/3 af befolkningen profiler på sociale medier. Markedet er stort online, og din virksomhed bør derfor også overveje sin SoMe strategi.

 

Facebook er det mest anvendte sociale medie i Danmark. Men der findes mange andre:

Instagram

LinkedIn

Youtube

Pinterest

Twitter

Snapchat

Der kan være stor forskel på, hvilken aldersgruppe der bruger hvilke SoMe kanaler. Derfor bør din virksomhed overveje sin målgruppe, før den overhovedet overvejer hvor, den vil være til stede online.

Men hvad skal man tænke over i forhold til SoMe?

Hvilken strategi skal man lægge?

Med inSEO får din virksomhed hjælp til at blive synlig online via de sociale medier. Du får lagt en strategi for tilstedeværelsen online, hvor du rådgives i at opbygge en passende kommunikation på tværs af platforme og kanaler.

Skal virksomheden være synlig både på Facebook, Instagram og LinkedIn?

Hvilke muligheder giver det? Måske har man kun brug for én af delene.

Målgruppekendskab er svaret. Du opnår kun succes med din online tilstedeværelse, hvis du ved, hvor din målgruppe skal findes på nettet.

Her følger nogle simple guidelines til, hvordan vi i inSEO arbejder med din SoMe strategi:

SoMe

SÅDAN VIL DU OPLEVE, AT VI ARBEJDER MED SOME FOR DIG

Din hjemmeside er udgangspunktet.

Er virksomheden synlig i dag på sociale medier?

Hvor ønsker virksomheden at bevæge sig hen?

Sammen kigger vi på følgende:

Opsætning af mål for tilstedeværelse på de sociale medier som f.eks

  • Øget salg
  • Flere følgere
  • Større aktivitet og trafik

Målgruppekendskab

  • Alder, køn, geografi, branche
  • Hvilke kanaler bruger målgruppen

Konkurrenters brug af SoMe

  • Interaktion med brugere
  • Hvilke kanaler er de på
  • Content posts – tidspunkt, frekvens, type

Hvilke SoMe kanaler er oplagte at blive synlige på

  • Udvælg gerne nogle få og intensivér indsatsen
  • Vær til stede der hvor målgruppen er

Klarlæg et SoMe budget

  • Hvor meget, ønsker virksomheden at investere i SoMe
  • Hvordan opnår man et godt ROI (Return of Investments)
  • Findes kompetencer allerede Inhouse i virksomheden?

Ja tak, kontakt mig for en snak om min online synlighed. Helt uforpligtende.